سه شنبه, مهر 29, 1393
شما اینجا هستید    استراتژی اقیانوس آبی
دوره آموزشی "استراتژی اقیانوس آبی"

 

اهداف دوره:


نظریه استراتژی اقیانوس آبی که حاصل کار بیست ساله پروفسور چان کیم و پروفسور رنه مابورنیا نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از ۱۵۰ حرکت استراتژیک دنیا در بیش از ۳۰ صنعت متفاوت در طی ۱۰۰ سال گذشته است، این رویکرد بکارگیری پیروی هم زمان از دو نوع استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه می باشد. در عین حال مجموعه ای از متدولوژِ‌ها و ابزارهای مدیریتی برای ایجاد یک فضای بازار جدید و بی رقیب را در اختیار سازمان‌ها قرار می دهد.

پارادایم رقابت در فضای کسب و کار، بر ذهن بسیاری از مدیران امروز جهان سیطره دارد، مدیران تنها راه پیروزی و موفقیت سازمان خود را در پیشی گرفتن از رقبا و گرفتن سهم بیشتر از بازار تقاضای موجود می دانند. آزاد شدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دیگر گونه نگریستن به مفهوم استراتژی است.

بانیان نظریه استراتژی اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد. در یک کلام به جای گرفتن سهم بیشتر از کیک باید به دنبال بزرگتر کردن کیک بود.

در این درس، شرکت کنندگان ، ضمن تجزیه و تحلیل شرایط موجود، با شیوه های گذر و برون رفت از شرایط موجود (اقیانوس قرمز) و تشکیل اقیانوس آبی و نوآوری ارزش، اصول استراتژی اقیانوس آبی ، تعیین نقشه و نمودار استراتژی اقیانوس آبی و الگوهای تصمیم گیری 4 اقدامی ... آشنا می شوند.

سر فصل مطالب:

  • معرفی مفهوم نوآوری فروش
  • بازار سرخ و بازار آبی
  • معرفی نقشه وضعیت استراتژی
  • شش مسیر خلق استراتژی فروش اقیانوس آبی
  • شناسایی غیر مشتریان صنعت
  • تجدید ساختار مرزهای صنعت
  • تدوین مراحل صحیح فرموله کردن
  • مرور نکات مهم استراتژی فروش اقیانوس آبی
  • ترسیم بوم استراتژی آبی
  • سه لایه غیر مشتری ها
  • شش اهرم مطلوبیت فروش
  • و تحلیل چند نمونه موردی ایرانی و جهانی
زمان برگزاری:

16 ساعت

جمعه ها 17 شهریور تا 7 مهر

ساعت 13 تا 17

 

هزینه:

230 هزار تومان

مدرس: مهندس مجتبی لشکر بلوکی و مهندس محمود کریمی